ביל סטאר על גב עגול

אף פעם לא קניתי את הטענה ש עבודה עם גב עגול מזיק לדיסקים.

עמוד השדרה נועד להתכופף קדימה (להתעגל). עד לא מזמן, אבות אבותינו היו מסתובבים עם גב עגול מאוד.

אם להרים משקלים כבדים עם גב עגול היה פוצע את עמוד השדרה, כל פאוורליפטר וספורטאי כוח אחרים – היו נכים. רבים מהם מעגלים את גבם, גם תחת עומס מירבי. חלקם מושכים דדליפט עם גב עגול כטכניקה שתאפשר להם להרים יותר משקל.

למעשה, כל אדם שיש לו עבודה או תחביב שבהם גבו כפוף וכולל הרמת עצים כבדים – היה גומר כך.

 

זכרו, ספורטאי מתחיל עם משקל קל בתרגיל, מתקדם לאט, ומאפשר ל-lumbars להתחזק מספיק כדי להתמודד עם הלחץ. הסיכון היחיד בגב עגול הוא לעבוד כך עם משקל כבד מדי מוקדם מדי.

אבל זה נכון גם לגבי עבודה עם גב ישר.

 

גורם חשוב אחר בהקשר הזה הוא הטכניקה. כשתרגיל הגוד מורנינג נעשה בטכניקה גרועה – בין אם גב ישר או עגול, הסיכון עולה. כשנעשה בטכניקה טובה, הסיכון זניח.

 

באוניברסיטאות בהן אני מאמן כוח, אני עובד עם אלפי ספורטאים, גברים ונשים.

אני תמיד נותן להם לנסות קודם את גרסת הגב העגול.  

אם אין להם עם זה שום בעיה טכנית, אני ממשיך איתם כך. אם הם חווים אי נוחות מיותרת, אני מעביר אותם לגרסת הגב הישר.

היו לי כמה מקרים בהם מתאמנים נפגעו בגרסת הגב הישר, בעוד שבגרסת הגב העגול הם לא.

ב-15 שנים האחרונות, היה לי רק ספורטאי אחד שנפצע בביצוע גוד מורנינג: שחקן פוטבול שחזר לאימונים לאחר הפסקה ארוכה, וניסה להרים את אותו המשקל שיא שלו מלפני 8 חודשים.

רק לפרוטוקול: הוא עשה את זה עם גב ישר.

 

אני חוזר ואומר כי טכניקה נכונה היא הגורם הקריטי בכל הקשור לבטיחות. אם כל גרסה שהיא מבוצעת בתנועה לא טובה, ישנו סיכון קיים.

נכון שה lumbars רפויים בתחתית התנועה, אך זה לא רפיון מוחלט, אלא חלקי.

אם ה lumbars רפויים באופן מוחלט, המוט יתרסק על הריצפה.

רפלקס המתיחה מונע מהשרירים להגיע לרפיון מוחלט כשהם מתוחים ושומר על הדיסקים מפני פגיעה בזמן שמשקל כבד מורם בגב עגול.​

בוא להתאמן איתנו!

שלח

*

Thank You!

The form has been successfully sent.

*

*

050-765-5590  

משה שוולב 7, פתח תקווה​

volcanpowergym@gmail.com​

האתר נבנה ועוצב ע"י קודנט בניית אתרים לעסקים | קידום אורגני -​​​